Telefon bemutatók

Telefon bemutatók

Voyo V1 - A kompakt árbajnok

2017. június 13. - tibcsi0407

Bevezetés

A megszokottól eltérően most telefon helyett egy MiniPC bemutatását terveztem. Mivel nem csak a telefonokért, de a PC-ért, multimédiafogyasztásért is nagyon rajongok, a nappaliban pedig üres a polc a TV alatt, ezért elkezdtem kutatni egy jó ár/érték aránnyal rendelkező miniPC után, amely nem csak videólejátszásban jeleskedhet.
Hosszas keresgélés és egyeztetés után a kínai ismerősömmel sikerült erre a kis csodára bukkannunk.
Hogy miért is a Voyo-ra esett a választás:

- rendkívül kompakt (12x12x2.8 cm)
- fémházas, szerintem esztétikus kialakítású
- Gbit LAN
- Bővíthető RAM
- Bővíthető háttértár (akár 2.5" Sata HDD-vel is)
- rendkívül csendes hűtés
- alacsony fogyasztás
- 3 db USB 3.0 port

Azt hiszem ezek ismeretében kijelenthetem, hogy jól választottam. A bemutatóm során pedig ezt szeretném is bizonyítani Nektek.

Kezdjük a specifikációkkal:

Processzor: Intel Apollo Lake N3450

RAM: 4 GB DDR3L 1600 MHz (bővíthető 8 GB-ig)

Háttértár: 64 GB SSD (bővíthető 2.5" HDD-vel, külön bővítőkábel kell hozzá, ami nem része az alapcsomagnak)

Hálózat: 1000 Mbps LAN, Wi-Fi nincs, de USB-s stick-kel természetesen bővíthető

Operációs rendszer: Windows 10 Home (aktivált, jogtiszta)

Csatlazkozók: 3.5mm Audio,DC,Mini HDMI (1.4)

Csomagolás, külső

 

A kütyüt a rendelés után körülbelül 10 nappal a UPS hozta házhoz. A készüléket a SPEmall webáruháztól kaptam tesztelésre.

Már nagyon izgatott voltam, de azért fenntartásaim is voltak, nehezen hittem el, hogy minden igaz, amit leírtak.
Egy nagyon csinos kis dobozkában érkezett szerintem. A dobozban található a PC, a miniHDMI-HDMI kábel, EU-s töltő és papírok.

A gép egy jó tapintású, kis masszív fémházzal rendelkezik, ami kellemes meglepetés ezért az árért. Nem utolsó sorban a hűtésnél is egy nagyon fontos szempont.

A gép előlapján mindössze a bekapcsoló és egy power LED foglal helyett, ami szolid fehér fénnyel jelzi nekünk, hogy be van kapcsolva a Voyo.

A hátlapon felsorakoznak a csatlakozók és hűőnyílás is van kialakítva

Alul is nyílások láthatóak, valószínűleg a hűtés innen szívja be a levegőt, valamint a négy pici gumiláb is itt helyezkedik el, hogy ne csúszkáljon

Rendszer, stabilitás

Az első indítás után egy csupasz Windows 10 Home fogad minket angol nyelven, amelyhez természeteszesen letölthető a magyar nyelv a Windows Update-en keresztül. A boot idő nagyon gyors, a rendszer pattogós, nem akadozik, kellemes meglepetés volt számomra.

 

A Windows valóban nagyon gyors, nem érezhető, hogy egy viszonylag egyszerű kis hardver van alatta, a hétköznapi feladatok elvégzésére, tartalomfogyasztásra kiváló, nem tudok belekötni.
A gép lelke egy Apollo Lake N3450 CPU, ami 4 fizikai maggal rendelkezik, amely 1.1 GHz-ről akár 2.2-re is képes boost-olni.
Aida stabilitásztettel próbáltam megizzasztani, de kb 1 óra hajtás után sem throttling-olt. Az órajelet átlag 1230 MHz körül tartotta az összes magon, kisebb-nagyobb kilengésekkel, de nagyon stabilan teljesítve.
A hűtője közben sem volt hallható, csak akkor, ha a géphez érintve a fülem hallgatóztam.

Szintetikus tesztek

A teszteket elsősorban olyan programokkal próbáltam elvégezni, amelyek elég gyakoriak és elérhetőek a nagyközönség számára is, de ha egyéb programok eredményeire is kíváncsiak vagytok, akkor szívesen lefuttatom azokat is.

Sisoft Sandra:

Összesített eredmény

Teljesítmény/fogyasztás arány

Aida:

CPU Photoworxx

CPU Queen

FPU Julia

Memória olvasás

Memória írás

GPGPU

3DMark Vantage:

Hálózat, SSD, összegzés

A V1 szerencsére Gigabites LAN-nal van szerelve, abból is nem a gagyi USB buszra szerelt fajtából, hanem teljes értékű chip van rajta, így nagyon jó kis hálózati sebességeket produkál. Mikor jöhet ez jól? Ha esetleg hálózaton játszunk le nagy bitrátájú filmet, esetleg sok fájlt mozgatunk.

Hálózati sebesség a Home szerveremet betallózva célként

A gép a fenti eredményt mindenféle trükközés, állítgatás, driver csere-bere nélkül érte el. Nem is rossz egy 150 dolláros PC-től, nem igaz?
Ilyen hálózati tempo mellett és figyelembe véve, hogy 2.5-es HDD-vel bővíthető a Voyo, szerintem akár egy nagyon alapvető home server is lehetne belőle, hiszen:
- keveset fogyaszt
- gyors a hálózaton
- bővíthető a háttértár
- bővíthető RAM
- csendes

Lefuttattam egy SSD tesztet is, szerintem elég meggyőző egy ilyen árkategóriás géptől.

CrystalDiskmark

A SATA port sebességét is le fogom tesztelni és kibővítem majd a tesztet később, csak sajnos elkevertem a kábelt valahol, de ígérem, amint előkerül, frissül a teszt az adatokkal.

Multimédiás képességek:

Lejátszottam a PH tesztcsomagot, nem tapasztaltam semmilyen akadozást, gyönyörűen játszotta a videókat.

Ha esetleg van olyan program, ami videókat tesztel és számszerű, objektív eredményt közöl, akkor azt szívesen várom majd a kommentekben.
A gép elsősorban nálunk is médiafogyasztásra lesz használva, így fontos, hogy jól szerepeljen. Eddig nincs rá panasz.

Összegzés

Nagyon izgatottan vártam a Voyo-t, de minden kételyemet eloszlatta pár perc alatt.
Meggyőzött egyből a gépház minősége, a kidolgozottsága is, valamint a csomagolás. Az is külön pozitívum, hogy a Voyo gondol az EU emberére és csomagolnak EU-s adaptert a termékhez, ha kérjük, nem kell mindenféle átalakítókkal bűvészkednünk.
A teljesítménye felülmúlta a várakozásaimat, nem beszélve a rendszer sebességéről.
Ha lenne egy irodám, ahol alapvető feladatokra kellene több számítógép, akkor biztos, hogy ilyeneket vennék, mert kicsi, akár egy monitorra is rögzíthető, ahhoz képest pedig gyors és keveset is fogyaszt.
Kínából könnyen beszerezhető, 167$+EU Express szállítás(30$), ennyibe kerül a készülék (további vámköltségek nincsenek) és ez magában foglalja a jogtiszta Windows-t is, ami igazából önmagában is hasonló áron mozog, ha nem valamilyen mennyiségi licenszes trükközésben gondolkozunk a vásárlásnál.
Egyébként vannak nagyobb háttértárral (128 GB) és erősebb CPU-val (N4200) szerelt modellek is, ha valaki egy kicsit más konfigurációban gondolkozik.

A Voyo V1 részemről különösen ajánlott!

 

VÁSÁRLÁS

A bejegyzés trackback címe:

https://rendeljokosan.blog.hu/api/trackback/id/tr4612591605

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása